Zašto uvesti eRačun? Ovdje je sve što morate znati o tome

Prednosti eRačuna možemo gledati i kroz prizmu sigurnosti jer za razliku od papirnatog, eRačun je preporučena pošiljka, nepodložan manipulacijama i izmjenama i uvijek dostupan za pregled i obradu.

Uvođenje eRačuna u potpunosti mijenja način na koji ste dosad poslovali - nabolje. Iako čini tek četvrtinu knjigovodstvenih isprava uobičajenih u poslovanju neke tvrtke, ipak je najrašireniji dokument s kojim se susrećemo. Zamjenom papirnatih u elektroničke račune mijenjamo čitav niz nekorisnih radnih procesa koji su prepoznati kao najveći generatori troška.

Koja je stvarna korist eRačuna?

Korist slanja i zaprimanja eRačuna je višestruka, posebice na strani primatelja eRačuna koji može automatski povući jedan ili stotine računa odjednom u svoj računovodstveni program. Posao prepisivanja svih podataka s računa trajao bi satima, no strukturirani eRačun poslan putem servisa Moj-eRačun čitljiv je u više od 360 ERP i računovodstvenih softvera. Prednosti slanja eRačuna možemo gledati i kroz sigurnost jer za razliku od papirnatog, eRačun je preporučena pošiljka, ovjeren aplikativnim certifikatom i vremenskim žigom, nepodložan manipulacijama i izmjenama, zaštićen od vanjskih utjecaja u sustavima mojDMS i moj-eArhiv i uvijek dostupan za pregled bez obzira gdje se nalazili.

Koliko je vremena potrebno za uvođenje eRačuna?

Od trenutka kad se odlučite zamijeniti nekorisne radne procese za benefit bespapirnog poslovanja kroz eRačun, može proći jedan ili nekoliko dana. Ovdje je riječ isključivo o tome koristite li računovodstveni ili ERP softver, kolika je baza primatelja vaših eRačuna i koliko efikasne hodograme u poslovanju imate. Kroz cijeli proces vodit će vas savjetnici servisa Moj-eRačun, što znači da je uvođenje eRačuna gotovo čim se usklade vaše potrebe s procesima koje digitalno poslovanje omogućuje.

Zašto ne mogu račun poslati e-mailom, nije li i PDF digitalni dokument?

PDF je digitalni dokument, ali nije eRačun jer nije strukturirani (XML) račun i ne omogućuje primatelju automatsku obradu, niti vama daje sigurnu potvrdu da ga je kupac zaprimio. Uloga informacijskog posrednika je da uskladi račun s EU normom za eRačun, ukloni svaku sumnju u vjerodostojnost pošiljatelja i cjelovitost zaprimljenog sadržaja i da vam nedvojbeno dostavi informaciju o primitku eRačuna.

Što ću s ostalim papirnatim knjigovodstvenim ispravama ako uvedem eRačun?

Ostale papirnate isprave zamijenit ćete njihovim digitalnim verzijama. Praksa je pokazala kako više od 90 posto korisnika usvoji i ostale digitalne dokumente u prva tri mjeseca primjene eRačuna iz istih razloga koji su ranije istaknuti, a to su zaprimanje i obrada svih dokumenata kroz sustav mojDMS, pohrana svih ulaznih dokumenata u moj-eArhiv, veći nadzor nad primljenim i poslanim dokumentima, ovjera certifikatima informacijskog posrednika i dostupnost na jednom mjestu s bilo koje lokacije.

Osim eRačuna, servis Moj-eRačun pruža vam uslugu razmjene i drugih digitalnih dokumenata po najvećim sigurnosnim standardima:  eOtpremnice, eOdobrenja, eOpomene i drugih eKnjigovodstvenih isprava.  Korisnicima servisa dostupna je i usluga mojBI, koja vas automatski obavještava o blokadi kupaca te PlatiMe kojim ćete ostvariti još veću korist iz uvođenja eRačuna u poslovanje.

U sklopu akcije zeleni mjesec uvedite eRačune u svoje poslovanje i izaberite jednu od naših usluga šest mjeseci besplatno.

Autor: M.J.


3 Comments

  1. […] Račun poslan putem servisa Moj-eRačun prolazi automatsku provjeru statusa blokade kupca za trajanja valute plaćanja. U slučaju blokade, odmah zaprimate obavijest, ali dobit ćete informaciju i ako je kupac bio u blokadi u prethodnom periodu (i koliko dugo). […]



  2. […] Ako primate eRačune ili ih šaljete i primate, obavezni ste ih čuvati u eArhivu. eRačun je račun izdan, prenesen i zaprimljen u XML formatu te se sukladno Zakonu o elektroničkoj ispravi čuva u formatu zaprimanja. […]



  3. […] se govori o prednostima eRačuna, najčešće se ističe kako su one veće na strani primatelja. No, s druge strane, veliki broj […]