Kako pronaći “prefect fit” tvrtku za svoj idući posao?

Promijeniti posao – nekad je lakše reći nego učiniti. Lako je uljuljati se u zonu komfora, a teško pozdraviti se od kolega od kojih su vam neki postali i prijatelji. No posao nekad postane kao loša ljubavna veza – znaš da stvari ne štimaju, da odnos svakim danom postaje sve gori, malo čemu se veseliš, znaš da trebaš prekinuti no nikako da kažeš: „Dosta!“

S druge strane kad jedna ljubavna veza završi, ako želiš možeš ostati solo neko dulje vrijeme. U poslovnoj vezi baš i nije tako, kratki odmor je super, ali financije i soliranje nisu najbolji prijatelji.

U ovoj priči neću ulaziti u to je li vrijeme za reći „dosta“ i kako to učiniti, već samo o čemu razmisliti kada se nađete na raskrižju svoje karijere.


Koja industrija? Koja rola? Koja tvrtka?

Zašto je IT industrija sve zanimljivija jednostavno je izvući iz činjenice da nas svakim danom sve više koristi tehnologiju na sve više načina, a taj trend može samo rasti. Logično, potrebno je sve više kadra koji će tu mašineriju pogoniti.

Kada govorimo o non-tech rolama izbor je ogroman, a do zaključka koja rola vam najbolje odgovara doći ćete ako usporedite generaliziranu verziju svojih znanja i vještina i usporedite ih s onima koje neka pozicija zahtjeva.

Kako odabrati tvrtku u kojoj ćete nastaviti svoju karijeru, pitanje je koje zahtjeva razmatranje nekoliko činjenica:

  • I u najboljim svjetskim tvrtkama ljudi daju otkaz jer su nečim nezadovoljni.
  • Svako iskustvo je jedinstveno, ne znači da će se dogoditi i vama.
  • Sve ima svoje prednosti i mane, razmislite što vam je u poslovanju stvarno bitno.

Manje-više svi pričaju sličnu priču

Možda zvuči pretjerano, ali ako ogolimo parole najvećih IT tvrtki dolazimo do nečeg banalnog poput ovog – Zabavni smo, stvaramo cool stvari i mijenjamo svijet. Kako stvar izgleda iznutra, što se stvarno događa i bi li njihovi zaposlenici to zaista potvrdili, upitno je.

Istina je u oku promatrača, no činjenica je da su IT tvrtke poprilično različite i nijedna nije idealna za svakoga. U svakom slučaju koliko god neka tvrtka izgleda zabavna na prvu (u zadnje vrijeme popularni stolni nogomet, pikado, igrice… itd.) u svakoj tvrtki se prvenstveno radi, a zabava je ipak na drugom mjestu.

Koja pitanja uzeti u obzir i koji su odgovori proći ćemo na primjeru tvrtke Moj-eRačun, jer tu imamo informaciju iz prve ruke.


Koji je RealFeel atmosfere, ureda i poslovanja?

Dani su dinamični, ima jako puno telefona, sve je užurbano i podsjeća na pozivni centar neke telekom kompanije samo „poslovnije“ jer su korisnici tvrtke (B2B), a riječ je fintech industriji.

Prosjek godina zaposlenika je 27, u pitanju je moderan pristup no ne u smislu klasičnog start-upa. Naravno zafrkanciju možete čuti, ali posao je zaista ozbiljan: prodaja dolazi sa sastanaka s upravama najvećih kompanija u regiji, tehničari surađuju su direktorima informatike cijelih sektora grupacija, dok novi KAM dogovara posao s pročelnikom neke županije za financije, čak i studenti koji tamo rade direktno komuniciraju s tvrtkama i supportaju ih.

Nakon jutarnjeg udaranijeg tempa prva pauza u 10 služi za odmor i raspravu oko gableca koji je u  12 sati. Tada se u kantini zagužva – druženje, hrana… a ponovno se popuni iza 16 sati, pogotovo petkom kada zezancija i druženje potraju i nekoliko sati.

Od ponedjeljka do četvrtka ide se u teretanu. Ponedjeljkom imaju satove engleskog jezika, srijeda je krajem radnog dana rezervirana za edukacije, a petak za spomenuto chillanje u kantini.


Što bi vam se moglo svidjeti?

Mlad i dinamičan tim, s relativno brzom, utemeljenom, linijom napredovanja. Nećete se mjesecima uhodavat u posao već novo relevantno znanje i vještine dolaze kroz sam proces onboardinga. Oni koji pokažu interes i sposobnost lako napreduju.


Što bi vam moglo smetati?

Riječ je o iznimci – ne pravilu, ali ponekad situacija zahtjeva da se u uredu ostane do 19 sati kako bi se uspjelo zatvoriti neke ključne projekte ili njegove dijelove.


Povežite se, razgovarajte, ali uključite kritičko razmišljanje

Do ovakvih podataka nije uvijek lako doći. Nemoguće je u svakoj tvrtki nekoga poznavati, ali zato imamo društvene mreže. Prvenstveno tu mislim na LinkedIn gdje potražite tvrtku koja vas zanima, stupite u kontakt s tvrtkom (najčešće s nekim iz Marketinga) ili pronađete nekog od zaposlenika i direktno zamolite da vam odgovori na nekoliko pitanja.

Većina tvrtki danas ima i dijelove weba posvećene isključivo zapošljavanju. Tamo vas čeka puno informacija, neke će biti vrlo direktne, neke više metaforičke, ali kao i uvijek razmišljajte ne samo o prezentiranim činjenicama nego i kontekstu – što to znači za mene.

Sve ovo iziskuje određeno vrijeme, ali kada je u igri odluka u kojem ćete okruženju u narednom periodu provoditi 8 sati dnevno, 5 dana u tjednu uloženo će se svakako isplatiti.