Autor: Marko Emer

Zdravlje, odgovornost, sigurnost, kriza, očuvanje radnih mjesta pojmovi su koji se od kraja ožujka najčešće vrte, ne samo u medijima, nego i u našim međusobnim razgovorima. Epidemiološke mjere više-manje smo savladali, iako nas svakodnevni troznamenkasti broj novooboljelih donekle u tome demantira, no možemo reći kako svi znaju da treba nositi maske, redovito prati ruke i držati sigurnu distancu od sugovornika od aproksimativno dva metra, iako se toga, evidentno, svi ne drže. Jasno, odgovornim ponašanjem prema svom i tuđem zdravlju indirektno utječemo i na gospodarsku situaciju – manje bolovanja, trebalo bi značiti veću efikasnost, manji udar na zdravstveni sustav i milijuni kuna manje koje će isti taj sustav progutati ne bi li nas održao na životu.

No, što je sa zdravstvenom slikom poslovnih subjekata koji, doduše, simptome koronavirusa ne osjećaju kroz suhi kašalj, temperaturu i bolove u mišićima, nego kroz neizvjesnost oko naplate računa u potpuno ludim okolnostima ili, još gore, nemogućnosti da ispune svoje obveze i završe u blokadi. Ako smo svjesni da je ključ našeg uspjeha u sposobnosti da donosimo najbolje odluke za svoje poslovanje, koje prije svega moraju biti temeljene na relevantnim, svježim informacijama i da naše poslovanje ne ovisi samo o nama, nego i partnerima s kojima surađujemo, jasno je kako moramo iskoristiti sve dostupne alate na tržištu koji nam daju te neophodne informacije.

Dostupnost je put do primjene

Jedna novinarka me nedavno pitala kako sam došao na ideju Moj-eRačun mreže, odnosno zašto sam izabrao da eRačun bude dostupan u svakom računovodstvenom ili ERP softveru, umjesto da smo razvili samo svoje, jedinstveno rješenje. To, bi naravno, bila lakša solucija gdje stotine programera ne bi odradilo stotine ili tisuće dodatnih sati, ali poanta se sakrila upravo u njenom pitanju – htio sam da eRačun bude dostupan svima pod jednakim uvjetima u softverima koji su im poznati, bliski i korisni. Općenito tome težim u svim uslugama servisa Moj-eRačun, da su prvenstveno jednostavne za trenutnu primjenu i da korisnici osjete trenutnu korist. Iz tog eRačuna razvile su se brojne druge uslugu, pa kada govorimo o onoj prvoj verziji otprije šest godina, čiji benefit se može napisati barem na deset stranica worda, do onih mogućnosti koje danas provodi ključna je bila upravo primjena i dostupnost. Svaki pošiljatelj eRačuna danas može kroz sustav trenutno provjeriti je li njegov kupac ili dobavljač u blokadi, je li bio u blokadi u prethodno vrijeme i koliko je ona trajala.

Ispravit ću se, ne mora pošiljatelj sam to provjeravati, sustav to čini za njega kroz uslugu Moj-BI. I to je ključ svega; automatizirana obavijest o statusu blokade mojih (vaših, naših poslovnih partnera) na istom mjestu gdje šaljem eRačune, bez da tu informaciju moram tražiti dalje, plaćati posebno ili živjeti u nadi da će račun proći okej, a novac sjesti na račun u valuti plaćanja. Kad bih morao izdvojiti jednu posebnost ove usluge, a da ne spomenem nijednu drugu, onda bi to bila automatizirana obavijest o blokadi kupca prilikom svake promjene statusa, što znači da, ako je račun izdan i teče mu valuta plaćanja, a tvrtka je u tom periodu ušla u blokadu, sustav automatski šalje e-mail obavijest pošiljatelju eRačuna.

Odgovorno je znati više

U ovom trenutku kad su nam puna usta zdravlja i odgovornosti na osobnom planu, pripadali onoj skupini koja strahuje od zaraze korona virusom ili je negira, moramo biti svjesni da je šteta u gospodarskom smislu već počinjena i da nas, bez obzira na uvjerenje o ozbiljnosti pandemije, očekuje još neizvjesnosti, posebice ako ne znamo sve informacije koje su neophodne za sigurno poslovanje. Odgovorno je znati više. Odgovorno je znati informaciju mogu li i kada naplatiti posao koji je odrađen, robu koja je isporučena, hoće li tvrtka koju sam angažirao za sanaciju krova poslovati u vrijeme kad smo to dogovorili ili ću dočekati jesen bez krova nad glavom. Doslovno i figurativno.  S obzirom na to da sve te informacije koje su neophodne za moju likvidnost mogu automatski saznati tako da jednostavno šaljem eRačune kao i uvijek i aktiviram uslugu Moj-BI, bio bih potpuno neodgovoran da to ne (is)koristim.