Digitalizirati znači unaprijediti poslovanje

Transformacija se ne može ograničiti na zamjenu papirnatih procesa elektroničkima: digitalizirani proces nudi mnogobrojne prednosti koje nisu moguće u papirnatom svijetu i treba ih iskoristiti za rast.

Digitalna transformacija postala je buzzword pod kojim se podrazumijeva bilo kakva digitalizacija nekog procesa ili usluge. I to nije nužno samo po sebi pogrešno – razlika je jedino u količini „koristi“ koja se može ostvariti takvom transformacijom. Najjednostavniji pristup je zamijeniti postojeći poslovni proces njegovom digitalnom inačicom, kao što su to napravili mnogobrojni naši korisnici koji su tijekom prošle godine ugovorili uslugu razmjene eRačuna i papirnati račun zamijenili elektroničkim – s tim da digitalna transformacija procesa eRačuna nikako ne završava samo razmjenom eRačuna, već i elektroničkom obradom, knjiženjem, plaćanjem i eArhivom.

Jedan korak u digitalizaciji stvara preduvjet za drugi

O prednostima zamjene papirnatih poslovnih dokumenata elektroničkima već smo pisali pa ih neću ponavljati, no treba naglasiti da su korisnici, koji su uveli elektronički račun, uglavnom proveli i digitalizaciju procesa obrade i ovjere eRačuna i to je zapravo jedna od glavnih poluga digitalne transformacije: kroz jedan transformacijski projekt stvorili su preduvjete za sljedeći.

To je učinila i naša tvrtka. Povezivanjem razmjene eRačuna s njegovom ovjerom kroz vlastiti Moj-DMS proizvod potpuno smo izbacili papir iz  ureda i spremni dočekali rad „na daljinu“. S tim aspektom posebno su bili zadovoljni korisnici koji koriste usluge računovodstvenih servisa jer je povezivanjem procesa razmjene i elektroničke ovjere preko Moj-DMS sustava riješen i problem jedinstvenosti pohrane dokumentacije i dostave dokumentacije između poduzetnika i samog servisa, koji je i jednoj i drugoj strani oduzimao puno vremena.

Digitalizacija nije samo ukidanje papira

Digitalna transformacija nikako se ne može ograničiti na jednostavnu zamjenu papirnatih procesa elektroničkima: digitalizirani proces nudi mnogobrojne prednosti koje nisu moguće u papirnatom svijetu i treba ih iskoristiti za „oplemenjivanje“ usluge tim novim elementima.

U našoj tvrtki povezali smo proces razmjene eRačuna s Moj-BI (business intelligence) uslugama tako da korisnici u trenutku slanja računa mogu, primjerice, dobiti informaciju ako netko od partnera završi u blokadi. Osim toga, budući da servis „zna“ tko su vaši kupci i dobavljači, nudi vam i prikaz njihovih financijskih i bonitetnih pokazatelja te na taj način smanjuje rizike i unaprjeđuje vaše poslovanje tako da možete „nestabilnog“ poslovnog partnera na vrijeme zamijeniti stabilnijim i osigurati kontinuitet vašeg poslovanja.

Uslugu Moj-BI smo otvorili i našim ERP partnerima koji te podatke mogu integrirati  u vlastite proizvode, ali i razmjenom podataka sudjelovati u detaljnijem iskazu poslovnog „boniteta“, stvarajući tako end-to-end uslugu s dodanom vrijednošću. To je ujedno i druga „pouka“ digitalne transformacije: povećavanje kvalitete usluge dodavanjem elemenata kvalitete koje omogućuje sama digitalizacija poslovnog procesa.

Monetizacija eRačuna za povećanje likvidnosti

Treći, ujedno i najzahtjevniji korak u digitalnoj transformaciji je stvaranje potpuno novih proizvoda i usluga temeljenih isključivo na digitalnoj platformi. To je, primjerice, u potpunosti digitalna platforma za dinamičko diskontiranje i trgovanje nedospjelim potraživanjima pod nazivom PlatiMe. Platforma omogućuje kupcima, dobavljačima i financijskim institucijama dinamičko upravljanje vlastitom likvidnošću tako da kupci koji su likvidni mogu dobavljačima ponuditi ranije plaćanje eRačuna uz dinamičko diskontiranje. Dobavljači kojima treba likvidnost, mogu svoje izdane, a nedospjele eRačune ponuditi na platformi za prijevremeni otkup uz diskont, a financijske institucije, kao npr. faktoring društva, mogu iskoristiti platformu za proširenje vlastitog poslovanja i financiranje likvidnosti dobavljača.

Vjerujem da će Moj-BI i platforma PlatiMe dati značajan poticaj bržem izlasku gospodarstva iz krize u trenutcima kad će mnogobrojne tvrtke imati potrebu unaprijediti svoje poslovanje kvalitetnim informacijama o svojim kupcima i dobavljačima i monetizirati vlastite nedospjele eRačune, čime će si osigurati bolju likvidnost.

Autor: Darko Gulija